Rakan Blogger

murtad?masalah kau...aku?apa peduli..

assalamulaikum,,

apa khabar semuanya...insyaALLAH dalm keadaan yang baik2 sahaja..
hari yang cerah dengan idea mencurah2..tapi teringat akan suatu tragedi jiwa yang sejak kebelakangan ni menganggu fikiran..tak tahu kenapa tiba-tiba rasa nak menulis berkenaan hal ni..
apa khabar iman??baik2 aje ke?.insyaALLAH sahabat semua masih istiqamah menjaganya..

---------------------------------

murtad?masalah kau..aku?apa peduli..
erm...
saya nak kongsi satu cerita yang bagi saya cukup menguncang keimanan dan hati saya sebagai seorang muslimah
murtad? zaman sekarang ni ramai yang dah tak peduli kalu ada orang yang murtad..bagi kebanyakan kita itu hal diorang dengan ALLAH kalau diorang nak murtad sekalipun..padahal ini masalah ummah..kite bertanggungjawb keatas mereka... mereka ni saudara kita..sedih rasanya melihat mereka seperti tiada haluan..ermm;;;speechless..
tapi tak tau berpa peratus umat islam memikirkan hal ni..

****tapi bayangkan jika suatu hari ALLAH menarik hidayah-Nya dari hati kita dan kita murtad(nauzubillahminzalik)..lepas tu..xde orang nak ambil kisah hal kita..
dan cakap perkara sama macam kita cakap dekat orang lain..
 "MURTAD? MASALAH KAU...AKU?APA PEDULI?"
dan kita terus meninggalkan ALLAH tanpa kita sedar..
berjalan dan terus berjalan..hanyut dalam dunia dan meninggalkan ALLAH..

see?hidup ni macam boomerang.."what ever you do,it would came back to you!"

so sya ada seorang kawan ni(kawan?ermm..lebih tepat kenalan) actually..tak berapa kenal pun..
tapi yang saya tau die murtad sebab seorang perempuan..hanya kerana PEREMPUAN(betapa perempuan itu sendiri fitnah di akhir zaman)
sya tak ada kudrat nak buat apa2..yang saya mampu hanya doakan dia..semoga kembali ke jalan ALLAH..
dan saya cuba tegur dia...(even tak kenal pun)..sya cuba kenali hati dia,cakap dekat dia walaupun dia tak pernah peduli dan lebih teruk dia marah .tapi segalanya kembali pada ALLAH jua..hidayah tetap milik-Nya..
apa apa pun kita jangan lah menghina mereka yang murtad..mereka mungkin tersasar dari landasan yang benar dan belum menjumpai dan merasakan nikmat CINTA ALLAH..kitalah contoh mereka..
sepatutnya kita membantu mereka..tunjukkan jalan yang lurus..
apa2pun..ALLAH nampak usaha kita...tetap berusaha membantu mereka..hasilnya..serahkan pada-NYA..Dia tahu yang terbaik..

"sesungguhnya engkau tak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi(supaya menerima islam) tetapi ALLAH jualah yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya(menurut undang-undang dan peratura-Nya), Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang(ada persediaan untuk mendapat hidayah petunjuk)"
                                                                        surah al-Qasas:56
sekian...
_pelangi setelah hujan_
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Coretan Saya

2 pujian ikhlas:

Inspector Saahab said...

perkongsian yg menark :)
teruskan menulis untuk agama kita :)

jum singgah site ana

★ aIsyaH ★ said...

ktw kena care dgn sedara seislam kita..:)

nice sharing..i like..keep it up..^^