Rakan Blogger

kosong..

demi waktu yang berlari,
meninggalkan tenang jiwa,
berganti menjadi KOSONG,
aku yang dulu berusaha,
berlari,berjalan,merangkak,
hanya untuk meraih cahaya,
tapi setelah cahaya itu ditanganku,
aku biarkan ia padam.
aku endahkan kesempatan yang Dia berikan.
aku lalai dan lupa mendidik hati dan taqwa,
hingga ku rebah mencari cahaya,
meraba dalam gelapnya dunia,
tertawa dalam KOSONGnya jiwa,
aku hilang tenang itu,
aku hilang cahaya itu,
aku hilang cinta DIA,
aku KOSONG..KOSONG..KOSONG,,


meski kadang tak setia kepada-Mu,
namun dalam jiwa percayalah hanya Kamu.
satu pintaku dalam rintihku,
mohonku ingin kembali,
kembali dalam dakapan iman,
menyentuh indah cinta Dia,
aku tak mampu tanpa Dia,
Aku KOSONG jika begini,
maka aku mohon,
aku ingin kembali,
ku minta hati yang baru,
kerana hatiku yang dulu KOSONG,

apapun yang aku lakukan,
bukan kerana cinta pada diriku,
bukan kerana obses akan keinginanku,
bukan kerana mengejar duniaku,
bukan pula damba surga-Mu,
bukan juga gentar neraka-Mu,
cuma aku tak mampu,
cuma aku KOSONG tanpa cinta-MU..

tanda cinta buat ALLAH..

_pelangi setelah hujan_
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Coretan Saya

0 pujian ikhlas: