Rakan Blogger

rintihan hati umat MUHAMMAD



dakwah itu menjadi tangungjawab setiap yang memegang kalimah LAILAHAILALLAH..
tapi hal itu hanya tinggal sebagai kata-kata kosong atau bualan kosong..
apabila ditanya tentang dakwah..
jawab mereka.
.bukan tanggungjawab aku la..aku muda..suruh la yg da tua..
aku tak ada ilmu..nnti salah cakap..
aku tak mampu..aku tak alim macam orang lain...

tapi mampu ke kita melihat??

tika islam yang mudah dipersulitkan..
tika islam yang mudah itu dipermudah-mudahkan..
tika perempuan tak mengenal erti malu,
wajahnya tidak lagi menjadi rahasia tetapi santapan mata pria,
tika para remaja yang seharusnya berjuang fisabillilah,
menjadi hamba cinta dunia dan jauh dari ALLAH,
tika tangisan para ulama tak kedengaran dek kesedihan yang tak mampu dibendung,
melihat kemungkaran menjadi hal biasa,
tika dinding masjid lebih banyak dari jemaahnya,
laungan azan seolah radio buruk,
tika manusia lebih terdorong mengejar dunia daripada menyahut seruan azan,
tika urusan kahwin dipersulitkan hingga ramai bayi terkorban,
ibu bapa termakan hasutan barat sehingga hancurnya anak2,
tika ibadat dibuat dengan badan tidak dengan hati,
tika semua makhluk ALLAH bosan dengan islam..
dan memilih jalan mudah....

aku hanya mampu merintih ketika melihat semuanya..
hanya pada ALLAH jua aku serahkan segalanya..
kerana Dia mengetahui apa yang tidak aku ketahui...
_peLangi setelah hujan_
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Coretan Saya

0 pujian ikhlas: